Gecombineerd kwantitatief onderzoek in Indonesië

Gecombineerd kwantitatief onderzoek in Indonesië

In het tweede en derde kwartaal van 2011 heeft BOI verschillende online customer loyalty onderzoeken uitgevoerd, zowel b-t-b als b-t-c. De customer loyalty onderzoeken helpen bij het vaststellen van de betrokkenheid van klanten of andere stakeholders met jouw bedrijf of product, en meet ook de effectiviteit van mond-tot-mond reclame van jouw huidige klanten.

Dit type onderzoek wordt in Indonesië doorgaans gedaan door middel van face-to-face interviews. BOI heeft dit jaar gekozen voor een innovatieve benadering: Combined kwantitatief onderzoek. Uitnodigingen, geselecteerd via random sampling, voor de customer loyalty onderzoeken worden verstuurd via email met een optie om de survey online in te vullen. Respondenten zonder of met beperkte toegang tot snel internet worden nagebeld. Zo wordt deze respondenten de mogelijkheid geboden om deel te nemen aan het onderzoek via de telefoon, wat resulteert in een significante toename in respons.

Deze mix mode methode is een zeer goede manier gebleken om online onderzoek in Indonesië te introduceren, en tegelijkertijd rekening te houden met het feit dat niet iedereen toegang heeft tot (snel) internet.