Klanttevredenheidsonderzoek 2016

Klanttevredenheidsonderzoek 2016

Klanttevredenheidsonderzoek 2016

Wij zijn positief verrast over het oordeel van onze klanten over BOI. De NPS van BOI is:

NPS 2016
0%

De laatste keer dat BOI een klanttevredenheidsonderzoek hield was de NPS nog 35, een aanzienlijk verbetering dus. Daarnaast is tweederde van onze klanten zeer tevreden over BOI.

BOI heeft klanten uit verschillende landen. Ongeveer de helft van onze klanten komt uit Nederland, een paar uit Zuid-Oost Azië en de rest komt uit Indonesië. De meest gebruikte dienst van onze klanten (uit Nederland) is het maken van tabellen rapportages. Klanten uit Indonesië en andere Zuid-Oost Aziatische landen benaderen ons vooral voor verschillende vormen van consumtenonderzoek, zowel kwantitatief als kwalitatief.

De tevredenheid over BOI komt voor een belangrijk deel door ons werk met het coderen van open antwoorden, brand tracking onderzoek en customer behavior onderzoek. Over deze diensten zijn onze klanten uitermate tevreden. En natuurlijk is men tevreden over onze analyses en tabellenrapportages. Voor bijna tweederde van onze klanten is de samenwerking met BOI dan ook een verbetering voor hun organisatie in vergelijk met de tijd zonder BOI.

Waarom is de samenwerking met BOI een verbetering?

  • ‘Het is handig dat BOI in een andere tijdzone zit (qua leveringssnelheid).’
  • ‘Tabellen zelf maken kost veel meer tijd.’
  • ‘Wij kunnen een deel van ons werk (tabulatie & grafieken maken) uitbesteden. Scheelt in ieder geval tijd (en ook vaak geld).’
  • ‘Bespaart ons tijd, zodat we ons in eigen werkzaamheden beter kunnen focussen op zaken waarmee we toegevoegde waarde kunnen bieden voor onze klanten.’
  • ‘Kwaliteit van mijn onderzoek is verbeterd door de goede input van BOI.’
  • ‘Efficiëntie’
  • ‘We krijgen een beter inzicht in ons klantsegmenten.’

Ook over de verschillende aspecten van onze samenwerking is men over het algemeen (zeer) tevreden. Toch zijn er ook nog verbeterpunten.

Wat zijn verbeterpunten voor BOI?

  • BOI kan nog proactiever zijn.
  • Constante kwaliteit op nog hoger niveau.
  • Nog meer meedenken met de klant.
  • Nog meer zoeken naar oplossingen wanneer zich problemen voordoen.